Wędzony sos do spaghetti


Ostatnio mam fazę na kuchnie włoską. Nie tylko dlatego, że uwielbiam makarony. Kuchnia włoska jest idelana dla niecierpliwych ludzi, którzy preferują posilki łatwe i szybkie w przygotowaniu. Czyli krótko mówiąc, ta kuchnia jest idealna dla mnie. Ja kocham prostotę i dobry smak.

Sos do spaghetii robiłam wiele razy. Tym razem zaszalałam i stworzyłam wędzony sos pomidorowy. Wyszedł naprawdę super. Lekko pikantny i przepięknie pachnący wędzoną hiszpańską papryką, idealnie komponuje się z makaronem i roślinnym klopsami.



1 średnia cebula | 2-3 zabki czosnku | 1 łyżka sosu sojowego | 1 średni pomidor | 2 łki przecieru pomidorowego | liść laurowy | 1 ziarenko ziela angielskiego | 1 owoc jałowca | 2-3 łki wedzonego mix | 1-2 szklanki wody 

Cebulkę i czosnek kroję w drobną kosteczkę i smażę na oleju rzepakowym przez ok 7 minut. Dodaję pokrojony pomidor, liść laurowy, ziele angielskie, owoc jałowca i łyżkę przyprawy wędzonej. Mieszam i smażę przez 5-10 minut. Dodaję wodę, przecier pomidorowy i resztę wędzonego mix'u. Doprawiam solą i pieprzem w razie potrzeby i gotuję na małym ogniu przez 10-15 minut. Na samym końcu dodaję 2 łyżki mąki, wyciągam liść laurowy i ostrożnie miksuję na gładki krem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga